JAPAN TOBACCO International (JTI) is op meerdere locaties in de wereld een Investor in People (IiP); waarom?

Dagelijks (NB; volg twitter e/o google ‘investor in people’, ‘investors in people’) vind je op het web berichten over nieuwe of ge-heraccrediteerde ‘Investors in People’. Inderdaad: IiP groeit…… 😉 Zo kwam ik vandaag dit bericht tegen:

Bron: danas.rs

Bron: danas.rs

De Servische pers maakt bekend dat de lokale vestiging van JAPAN TOBACCO International het eerste in Servië gevestigde bedrijf is met de accreditatie als ‘Investor in People’.  Een bijzondere combinatie vind ik dat: een Japanse organisatie gevestigd in het Oost-Europese land Servië met een Britse accreditatie; dat vraagt om onderzoek….

Wat blijkt: zoek je even verder dan kom je een persbericht tegen van JTI’s vestiging in Rusland, beter nog Moskou, van januari dit jaar waarin men melding doet van de (zelfs) ‘Bronzen IiP accreditatie’ voor deze vestiging:

Bron: jti.com

Bron: jti.com

Nog maar even verder gezocht en op JTI’s carrièrepagina op LinkedIn zie je dat inmiddels de volgende locaties van JTI als IiP-er zijn gecertificeerd t.w.: “Investors in People: Cyprus, Jordan, Lebanon, Nigeria, Russia, Saudi Arabia, Serbia, South Africa, Tanzania, Turkey, UAE, UK and WWDF in Switzerland, Ukraine, Singapore and the USA.” Zelfs de locatie in de Verenigde Staten….. Nu weet ik dat er meerdere multinationals zijn met een organisatie brede erkenning als ‘Investor in People’, zoals TNT Express bijv., maar de IiP-erkenning in de VS, dat kom je nog maar weinig tegen (NB; net als in ons land… 😮 )

Dan maar eens de website van JAPAN TOBACCO International bezocht. Wat lezen we daar prominent: “KAIZEN, Culture of Continuous Improvement” & “We’re Proud to be a Top Employer.”

KAIZEN, het is de filosofie waarop ook het Investors in People Model is gebaseerd. Dat je graag een Top Werkgever wil zijn is duidelijk, zeker als dat op je LI pagina ook nog eens wordt bevestigd door een diversiteit van je medewerkers.

Kaizen: culture of continuous improvement. This philosophy recognizes that the potential to build a better workplace lies within us all.” Masaaki Imai. JTI geeft overigens een mooi overzicht van de KAIZEN principes.

Ik ben er uit waarom JTI wereldwijd kiest voor IiP:

KAIZEN, erkennen dat de potentie om continue een betere organisatie te bouwen in alle medewerkers en managers aanwezig is.

Inderdaad; ongetwijfeld volgen er meer persberichten van JTI i.c.m. IiP. 🙂 Wanneer volgt jouw organisatie?

Mail: willem@willemscheepers.eu 

NB; je besteedt aandacht aan Servië en korte tijd later scoort dat land het hoogst op ‘het aantal dagelijkse bezichtigingen per land’.

Bezoek uit Servië: Велцоме!

Bezoek uit Servië: Велцоме!