Waarom McDonald’s en Manchester Metropolitan University kiezen voor Investors in People.

The insights we gain from Investors in People are used in conjunction with our internal engagement surveys and are invaluable in allowing us to identify opportunities in the business and create recommendations for continuous improvement.

“De inzichten die wij krijgen van Investors in People worden gebruikt i.c.m. onze interne betrokkenheid onderzoeken, zijn van onschatbare waarde voor het identificeren van kansen voor de bedrijfsvoering en het creëert aanbevelingen voor continue verbetering.” aldus McDonald’s UK, een werkgever met 97.000 medewerkers en sinds 1998 een Investor in People, momenteel zelfs ‘Goud’.

In 2014 was McDonald’s 40 jaar vertegenwoordigd in het Verenigd Koninkrijk. Dat moment werd gevierd met speciale aandacht voor de investeringen die McD in die 4 decennia deed in de medewerkers van de organisatie en ver daarbuiten. Zo voelt McD zich ook verantwoordelijk voor het investeren in de medewerkers van toeleveranciers, om de kwaliteit te garanderen, wat het totaal aan directe en indirecte medewerkers op dat moment bracht op 131.000…. Lees ook: Als je Mensen Optimaal inzet, dan volgt het Resultaat als vanzelf; en dat al 40 jaar lang…. McDonald’s UK

“Investors in People has helped us determine performance across all the aspects of our business and has provided recommendations to help us to improve our performance through our people.” Charlotte Horton  – McD’s Reputation Officer

Daaarin is McDonald’s Restaurants Ltd ‘aardig’ geslaagd. Lees meer over hun ervaring in de casestudy Increasing Opportunities for People Development.

There were a number key drivers in choosing to be assessed against the Investors in People Standard.  During the last 10 years, the Higher Education sector as a whole has changed beyond all recognition.  Engagement with the IIP framework looked to achieve a greater understanding and alignment for staff with Manchester Metropolitan University’s corporate objectives.

Het Onderwijs is veranderd. Dat de medewerkers, de docenten, de professoren, zelfs de studenten vervolgens ‘aligned‘ zijn met de doelstellingen van je universiteit kan op z’n minst ‘handig’ zijn. Dat vond en vindt althans Manchester Metropolitan University MMU.

Manchester Metropolitan University (1824) is the largest campus-based undergraduate university in the UK with a total student population of more than 35,000. The University employs 3309 people. Following a building block approach, the entire University was recognised as an ‘Investor in People’in 2009.

Dat schreef ik hier over MMU in 2013. Het bleek dat MMU op dat moment 350 miljoen GBP ofwel € 415.000.000 investeerde om zich als lerende organisatie continue te kunnen blijven ontwikkelen….

Lees ook MMU’s Achieving a Greater Alignment to the Corporate Objectives.

McDonald’s en Manchester Metropolitan University zijn 2 van de casestudies (nb; je vindt beiden hiervoor onder de links) die beschikbaar zijn voor in IiP geïnteresseerden. Het Investors in People raamwerk kent inmiddels in 75 landen 15.000 werkgevers binnen verschillende disciplines die zich een ‘Investor in People’ noemen. Daartoe behoren m.n. de middel- en grotere werkgevers, werkgevers die het raamwerk al meerdere jaren toepassen binnen hun businessmodel en met succes; zoals: McD en MMU.

Overigens een mooi recent NL voorbeeld is: Investor in People CROON Electrotechniek in beeld, over de betekenis van IiP voor deze organisatie.

Poor People Management hits the UK hard.

Meldde de Britse Overheid, de licentiehouder van het Investors in People Raamwerk, vorig jaar. Dat was de aanleiding tot de vernieuwde en alweer 6e versie van het IiP Raamwerk, de versie die zich richt op High Performance.

Het lijkt er op dat ons land zich momenteel ook kan verbeteren in het investeren in mensen management, toch?

Vragen/opmerkingen, interesse zelfs? Je kan daarvoor ook mailen naar willem@willemscheepers.nl

 

Advertenties

2 Reacties op “Waarom McDonald’s en Manchester Metropolitan University kiezen voor Investors in People.

  1. Pingback: Business Case van een Platinum**** Investor in People: BROTHER UK. | Willem E.A.J. Scheepers MBA, Author, Tutor, Investors in people Practitioner & Edut®ainer @ VirtualBusinessConsultant.eu·

  2. Pingback: Niemand wil een Blockbuster video zijn, in slaap vallen achter het stuur terwijl de wereld doordraait….. - ManagementPro·

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s