De 3 Aspecten waarmee Hoog Presterende organisaties zich onderscheiden.

Prestatiegericht werken ook wel bekend onder de naam High Performance Working wordt steeds meer geaccepteerd als manier van werken. Prestaties dragen bij aan de continuïteit; da’s duidelijk. Maar dat het crisis is zal hierbij ongetwijfeld ook een rol spelen…..

Boston Consulting Group deed onderzoek onder (grotere) organisaties naar de verklaring van hun succes: wat maakt dat deze werkgevers beter presteren dan hun collegae? Welke Strategisch HRM- aspecten spelen in dat suc6 een essentiële rol naast, uiteraard, het gegeven dat ‘de juiste man, de juiste vrouw sowieso al op de juiste plaats zit’?

De onderzoekers kwamen tot The People Advantage Triad bestaande uit:

  • Leiderschap: de ontwikkeling van je medewerkers is een essentiële rol binnen je managementfunctie;
  • Talentmanagement Beleid: waarin de basis wordt gevormd voor een pro-actief ontwikkelings repertoire;
  • Beleid van Waardering- en Erkenning: waarin de beloning ook een rol speelt.

Zelfs al betreft het hier een onderzoek onder succesvolle grotere, internationaal opererende werkgevers, dan nog is het eenvoudig te zien wat ook een ‘minder grote’ werkgever hiervan kan leren. De conclusies zijn nl. universeel (nb; de talentvolle mens is dezelfde).

Met genoemde constatering komt men tot dit overzicht:

Bron: BCGPerspectives.com

Toelichting:

  • “Leadership: Making People Development Part of the Job Description. High-performing companies recognize that leadership is about more than just steering the business. It’s about nurturing, energizing, and challenging the people who help make it run—and who keep it competitive. To sustain success, a company needs leaders who care about and develop their people—leaders who understand that building a talent pipeline should extend beyond successors to top management to include everyone whose contributions are essential to the company’s future.
  • Talent Management: Proactive, with a Broad Development Repertoire. Excellence in one critical HR area won’t compensate for shortcomings in another. Having an attractive employer brand might help you nab the talent, but it’s not enough to help you hold on to it. High-performing companies understand this well; they distinguish themselves from the rest in the sheer extent of their talent-development efforts. They know, for example, that global talent risk is soaring, and they therefore   realize the importance of building—rather than just “buying”—talent.
  • Performance Management and Rewards: Clear Norms, More Precise Incentives. Many high-performing companies link managers’ bonuses or other incentives with business KPIs to ensure managers are aligned with company strategy and goals. But these companies also know that performance management goes beyond ensuring employee alignment. High-performing companies understand the importance of a well-constructed, balanced performance-management system in motivating and developing employees.”

De onderzoekers van BCG concluderen:

It’s no news that being well-rounded in people management represents an investment in the company’s long-term success. But at many companies today, that investment is at risk—even as talent risk has escalated. Before leaders yield to the temptation to cut back on people spending, they must keep in mind that people management has become an imperative (nb; een NOODZAAK).

The good news is that it’s not just an imperative; it’s an investment with a tangible, near-term return. People management mastery translates into economic success—and competitive advantage.

But excelling in leadership development, talent management, and performance management is not enough. Being a people company means doing more across the entire spectrum of people management activities, from employer branding to employee retention.”

Je mag als goed/Hoog Presterende werkgever op meerdere (SHRM) gebieden goed zijn, c.q. een kritische (HR) massa creëren(!), wil je dit suc6 (ook) kunnen behalen (nb; zoals ‘de juiste m&v op de juiste plaats’); maar dat Investeren in je Medewerkers (& je Managers) bijdraagt aan de continuïteit van je organisatie, is hiermee opnieuw aangetoond….. 🙂

Bron: “Realizing the Value of People Management; from Capability to Profitability“.

2 Reacties op “De 3 Aspecten waarmee Hoog Presterende organisaties zich onderscheiden.

  1. Pingback: De aanjagers van de Economische Groei verschuiven van Financieel naar Menselijk kapitaal. - ManagementPro·

  2. Pingback: BENTLEY Motors is een Investor in People en draagt bij aan economische groei. Wat doet jouw organisatie? | Willem Scheepers, Investors in People Registered Specialist, MOOC tutor & Virtual Business Consultant.·

Plaats een reactie