Millennials willen hun Leven Lang Inzetbaar blijven

Millennials zijn zich bewust van de veranderingen op de arbeidsmarkt. Dat een vast contract een utopie is, beseffen zij als geen ander. Gevolg is wel dat zij mede daardoor meer oog hebben voor de werkgever die in hen investeert zodat zij hun leven lang inzetbaar blijven, dan dat deze werkgever hen (alleen maar) een riante vergoeding biedt.

Because Millennials cannot rely on indefinite jobs, they are anxious about promotion and acquiring new skills to make sure they remain marketable in the fast-changing economy.

In The Financial Times verschijnt vandaag het artikel Job Security is Living the Millennial Dream n.a.v. het zojuist door MANPOWERGROUP (MPG) uitgebrachte rapport Millennial Careers, 2020 Vision: (NB; in 2020 bestaat 1/3e van de wereldwijde beroepsbevolking uit millennials):

Millennials have a career ultramarathon ahead of them and they know it. Early retirement with a gold watch at 50 or even 60 is an antique attitude. Rather than having one job for life, Millennials think about careers in waves with changing paths, pace and regular breaks.

Er is inderdaad al veel, heel veel, geschreven over de millennials toch is MPG van mening dat dit rapport n.a.v. door hen uitgevoerd onderzoek onder werkgevers en werknemers in 25 landen daaraan iets toevoegt, en daarvoor is iets te zeggen.

A Millennial mindset around careers is emerging. Like long-distance runners, this workhard,play-hard generation have their eyes on the horizon and what’s next. They are planning for the long-haul and want work that increases their long-term employability.

Long-term employability: voor langere tijd inzetbaar zijn/blijven. Liefst tot aan het einde van je carrière. M.a.w.: als medewerker, niet alleen als millennial, dien je aantrekkelijk te zijn voor je huidige maar ook voor je potentiële toekomstige werkgever(s). Wat betekent dat voor die werkgevers?

  • Employers have a huge opportunity to develop and engage these Millennials. Potential Learners need to be inspired and see the connection between development and career success.
  • Assessments are a good starting point to identify brightness, talent and skill adjacencies.
  • By offering safe learning environments and regular career conversations, employers can help Millennials map out attainable development goals with clear pathways and outcomes.

Kortom: investeren in je medewerkers en dat continue. Mooie uitdaging, zeker voor de werkgevers die nog geen ‘Investor in People’ zijn….

Overigens de onderzoekers deden ook Nederland aan, dat levert o.m. op;

  • 65% van de Nederlandse millennials is optimistisch over hun carrièreperspectief;
  • 12% verwacht door te mogen werken tot aan hun overlijden (NB; bij hun Japanse leeftijdsgenoten, levend in een land met liftime employment, is dat 37%);
  • gemiddeld werken millennials nu 42u/week;
  • 6 van 10 millennials werkt bij voorkeur voor een organisatie waar men handelt naar en opereert volgens sterke normen en waarden;

Bron: MPG

Our report, Millennial Careers: 2020 Vision, shows the time is ripe for employers to take a fresh look at their people strategies to align with changing attitudes in the workforce. It provides practical advice for employers on attracting, retaining, developing and motivating the best Millennials for the 21st century workforce.

De tijd is, zeker nu, rijp om je organisatie te transformeren naar een ‘Investor in People’. Waarom presteren sommige organisaties beter dan anderen? Zie Outperformance…..

Willem Scheepers, IiP practitioner.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s