The Magma at the Center of our Earth, is our People

‘Het magma in het centrum van onze aarde, dat zijn onze mensen.’

Persoonlijk vind ik de vertaling veel minder mooi dan de oorspronkelijke tekst. Daarbij: het blijkt dat dit blog ook steeds meer aandacht krijgt van (ver) buiten de grenzen, dus (nog) iets meer Engelstalig in de entries kan ook geen kwaad; toch? 😉

Magma is het vloeibare gesteente dat zich onder het aardoppervlak of het oppervlak van een andere aardse planeet bevindt.

Bron: Wikipedia.

Het citaat in de titel van de entry komt uit The Little Book of IDEO, een interessant boek(je) gerelateerd aan het (bijzondere) HR beleid van het in Silicon Valley gevestigde IDEO.

For a human-centered organization, it of course makes perfect sense that our inner core, the magma at the center of our earth, is our people.

Put most simply, IDEO is all about our talent: finding, supporting, keeping, growing and nurturing them, not to mention, inspiring, supporting and enabling them once they’re inside.

That’s you, or hopefully you, if you’re reading this – it’s now official: you are literally the center of our universe.

Bron: The Little Book of IDEO

Ook IDEO is het voorbeeld van een organisatie ‘gedreven’ door een Missie, zelf noemen zij dat een Purpose Statement:

IDEO’s purpose statement — “Positive and disproportionate impact in the world through design” — is ambitious and intentionally broad. On its own, it might inspire the people working in our studios around the world, but it probably isn’t quite enough to help them connect the dots to their work. (How do I have positive and disproportionate impact? Where do I begin? Are my interests and passions the same as IDEO’s?)

That’s why we also ask our locations to tailor IDEO’s purpose to their particular markets or studios. For example, in China, a localized purpose statement might be something like “Creating new value for the country by enabling enlightened leaders to tackle systemic challenges,” while in London it might be “Enabling organizations to deliver on and exceed their promises to people.” And in a larger office, like San Francisco, each part of the business might create its own purpose statement, such as the Food and Beverage studio’s “Bridging the worlds of culinary and science to solve the world’s food problems.”

This helps employees figure out which work best aligns with their skills and where they’re going to be most engaged and successful in the organization.

Dit purpose statement biedt medewerkers nagenoeg volledige vrijheid van handelen en inzicht. Het onderschrijft nog eens het belang dat IDEO hecht aan talentvolle medewerkers met als metafoor het Magna, de kern en voedingsbodem van (onze) Aarde.

Vrijdag leverde Duane Bray, head of global talent and a partner at IDEO, een bijdrage aan het HBR blog met de titel IDEO’s Employee Engagement Formula. Motivatie voor IDEO om een ‘Employee Engagement Formula’ toe te passen is volgens Bray:

In a world where great talent is hard to find and harder to retain, companies succeed by keeping their employees engaged, happy, and fulfilled. There is no silver bullet.

NB: No Silver Bullet’ = geen eenvoudige oplossing (voor zo’n succesformule).

In de praktijk, aligned, betekent dit:

We see ourselves as a mosaic of individuals, where the big picture is beautiful but each individual is different. Your passions, your enthusiasm, your ability to collaborate, your travel adventures, the latest book you’ve read, what music you crave, or a movie you hated… You never know when a passion of your’s will come in handy on a project.

Bron: IDEO Careers.

Combineer je bovenstaande, in a nutshell, dan heb je IDEO’s 30 jaar jonge SHRM Succesformule.

‘A Human-Centered Organization’, welke werkgever (NB; met medewerkers dus) is dat niet? IDEO voldoet i.i.g. aan de principes van een echte ‘Investor in People’, dat alleen al is een mooie succesformule. 🙂

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s