IiP Best Practice: Ervaringen Delen om Resultaten te Verbeteren.

Best practice standards are a powerful tool for business improvement. Providing an opportunity for sharp focus, structure and analysis, they can be used as a simple roadmap for improved performance and management excellence.

De Investors in People standaard is opgezet door de Britse Overheid om de economie te stimuleren. Dat de standaard zich dan ook continue ontwikkelt, en nu alweer toe is aan de 6e ‘HPO’ versie, is een logisch gevolg. Ook is een logisch gevolg dat deze ontwikkeling plaatsvindt op basis van de praktijkervaringen van de gebruikers: de als ‘Investor in People’ erkende werkgevers.

Binnen de IiP community kunnen organisaties dan ook al decennialang profiteren van elkaar Best Practices. Een paar voorbeelden:

Bron: investorsinpeople.co.uk

Bron: investorsinpeople.co.uk

M.b.v. de IiP assessments die per individuele organisatie plaatsvinden en de regelmatige surveys die er onder de gebruikers worden uitgevoerd om ervaringen te verzamelen en daarmee de basis voor de continue ontwikkeling van de standaard te borgen, ontstaat er ook inzicht in de resultaten. Een overzicht:

bron: investorsinpeople.co.uk

bron: investorsinpeople.co.uk

Deze resultaten worden bevestigd door onderzoek dat periodiek plaatsvindt naar de effecten van Investors in People op de Britse economie door het Britse Overheidsorgaan the UK Commission for Employment and Skills.

Het zijn mooie resultaten die het effect van IiP laten zien. Toch is er één ‘maar’…. Die ‘maar’ heeft betrekking op het noodzakelijk commitment van de Top van de organisatie, de organisatie die als Investor in People wil worden geaccrediteerd:

“ The more closely the organisation embraces the Investors in People philosophy; the more support Investors in People receives from top management; then the more Investors in People enhances managerial capabilities.”

Is dat commitment aanwezig dan is succes verzekerd. Vanwaar die overtuiging ofwel: How is the Investors in People Standard different from other businessmodels?

  1. We have a focus on outcomes. Accreditation against the Standard is a validation that your people are aligned with your business goals.
  2. We have a world recognised accreditation of best people practice. Accreditation is an opportunity to engage the whole business. Reassure customers, awarding organisations and governance groups that you’re a well-run business.
  3. We offer flexible deployment. It’s not all about what you do, but how you do it and the impact it has.

De vragen die zich nu bij je kunnen voordoen zijn: ‘Waarom zouden wij onze resultaten vergelijken met anderen? En hoe kan een Standaard richting geven om onze organisatie continue te ontwikkelen en te verbeteren?’

Antwoorden op die vragen vind je in dit blog (hanteer daarvoor de zoekfunctie), vind je in het (ook gratis) interactieve E-book Using Best Practice Standards of je stelt ze aan mij 😉

Mail: willem@willemscheepers.nl

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s