We willen Kwaliteit leveren d.m.v. onze Mensen, daarom zijn we een “Investor in People”.

We use many different training courses and activities to develop BT people at all levels for instance executive coaching and career mentoring. The approach is accredited by Investors in People.

It ensures everybody has plans in place to focus on developing excellent professional and personal skills and capabilities in support of local objectives and business strategy.

This is supported by training in more advanced improvement tools where required. These tools are designed to help everyone in BT Retail work in a quality way.” aldus de informatie op de site Committed to Quality, een pagina van de website van British Telecom. BT is een werkgever met in het Verenigd Koninkrijk 75.000 medewerkers.

De subtitel van deze webpagina is, in dit kader, veelzeggend: Delivering quality through our people. Kwaliteit leveren d.m.v. onze Mensen, vandaar die investering….

Dat British Telecom een “Investor in People” is, en dat alweer geruime tijd, bedacht ik mezelf op het moment dat ik vanochtend in Het Financieele Dagblad het interview las met Ben Verwaayen, v/m CEO van BT.

Verwaayen geeft daarin nog eens aan wat z.i. de taken zijn van de CEO c.q. manager: dat zijn er ‘maar’ 3:

  • een Visie genereren;
  • de Cultuur van de organisatie borgen;
  • Investeren in Talentvolle medewerkers.
Bron: FD.nl

Bron: FD.nl

Vanaf zijn 1e ervaring met deze nieuwe werkgever (NB; op zijn eerste dag zagen zijn nieuwe medewerkers hem aan voor een klagende klant en ontving hij een behandeling die op z’n zachtst gezegd ‘de toets der kritiek niet kon doorstaan’…..), lag voor  Verwaayen de focus op de Kwaliteit. Over hoever de organisatie daarmee is gegaan, is een korte casestudy beschikbaar.

Op de vraag ‘Wat zijn daarna uw belangrijkste interventies geweest?‘, antwoordt Verwaayen: ‘Jonge mensen naar voren trekken. Dat heb ik heel erg sterk gedaan.’ (NB; investeren in talent, dus)

Maar Verwaayen deed meer, hij handelde op een manier passend binnen het gedachtegoed van het IiP-Model.

Bron: FD.nl

Bron: FD.nl

Een combinatie dus van de bekende PUB cyclus (NB: Plannen, Uitvoeren, Beoordelen) & Appreciative Inquiry. Zie ook de KAIZEN entry.

In meerdere opzichten, dus niet alleen v.w.b. de link met Investors in People 😉 , is het interview met Ben Verwaayen een aanrader! Je leest dit interview in de Het FD serie van Jeroen Visscher met de titel ‘Lessen van Louis’.

Waarom ‘Louis’? omdat er met het oog op het WK 2014 aandacht is voor de managementstijl van Louis van Gaal. ‘Oranje (ook) voor ‘Investor in People’!’ zeggen we dan. 🙂

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s