Segmentering Werkgevers die Investeren in hun Medewerkers en hun procentuele verdeling.

Mede dankzij onderzoek door McKinsey in 8 EU lidstaten kennen we nu een segmentering voor werkgevers die investeren in hun medewerkers, of juist niet….. Eerst maar eens dit overzicht.

  1. The Renowned (19 percent): “I, as an employer, am able to find the skilled labour I need and I am willing to invest and cooperate with others to ensure this does not change.”
  2. The Engaged (26 percent): “I overcome the skills gap by training new hires and I work closely with education providers and other companies.”
  3. The Stand-alones (34 percent): “I invest internally to fill skills requirements.”
  4. The Disengaged (21 percent): “I know that the lack of skills could hurt my company but it is not important enough for me to act now.”

We kennen dus: the Renowned (ofwel de Beroemdste Werkgevers, zeg: the preferred employers), the Engaged (de Betrokkenen), the Stand-Alones (de Eenlingen) en The Disengaged (de totaal ((?)) Niet-Betrokkenen).  Waarbij, overigens, de procentuele verdeling mij niet eens tegenvalt.

Meer uitleg over de verschillende typeringen vind je in dit plaatje:

Bron: McKinsey.com

Bron: McKinsey.com

McKinsey komt vandaag met het rapport Education to Employment: Getting Europe’s Youth into Work, interessant rapport. Eén van de conclusies is dat de hoge jeugdwerkloosheid in de EU voortkomt uit het feit dat Onderwijs en (werk)Praktijk onvoldoende op elkaar aansluiten. Dit is ‘zo langzamerhand’ een gegeven. Nu kun je als werkgever wachten tot het moment dat die aansluiting er wel is/komt, je kan echter ook zelf actie ondernemen. Sterker nog: dat is aan te raden aldus McKinsey, wil je de continuïteit van je organisatie niet in gevaar brengen…..

Uit het onderzoek blijkt dan dat er binnen de EU al een respectabel aantal werkgevers bezig is met investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers. McKinsey:”Both the Renowned and the Engaged groups are pleased with the quality of their workforce, but they achieve this in different ways.

Of the four groups, the Renowned find it easiest to recruit; half of them say they can find people with good general skills, and 63 percent report their recent hires (in the previous 12 months) also had good job-specific skills. This group typically has a strong brand and good hiring resources. And they don’t rest on their laurels. The Renowneds invest in training (though not as much as the engaged segment). 

The Engaged are at the opposite end of the spectrum to the Renowneds in terms finding people. Only 25 percent find it easy to attract candidates with good general skills, and even fewer, 16 percent, say their recent hires had the appropriate job-specific skills. However, the Engaged invest more heavily in training new hires than any other employer type. As a result, they are generally content with their workforce*.”

Werkgevers die (gericht) Investeren in hun Medewerkers zijn tevreden met dat resultaat. Hoe zij dat doen, die info vind je in samenvatting ook in voorgaand plaatje. Wil de EU een aanzet doen om het Probleem van de Jeugdwerkloosheid in de EU op te lossen en willen werkgevers hun innovatieve vermogen versterken & daarmee hun continuïteit waarborgen, dan is één van de belangrijkste TIPS uit het onderzoek aan de (potentiële) werkgevers: ga Investeren in je Medewerkers & wel vanaf NU! Mooie tip. 😉

Bron: Education to Employment: Getting Europe’s Youth into Work; in meerdere opzichten een aanrader.

*& Inderdaad: m.n. The Engaged staan synoniem voor (gecommitteerde) Investors in People. 🙂

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s