EVP of: Wat leveren Werkgevers en Werknemers elkaar op? Welke ‘deal’ sluiten ze? + Infographic.

Het idee achter The Employee Value Proposition stamt van Ulrich & Brockbank, eenvoudig gezegd: ‘The Give & The Get’.

The term employee value proposition, or EVP, refers to what the employer promises an employee can expect and what the employer expects in return from the employee. Also referred to as the employee deal, the EVP includes pay, benefits (including perquisites), the work environment and career opportunities.

The best organizations align the employee experience with the internal brand as well as with the business and the external consumer experience. While an EVP can be aspirational, it must also be grounded in reality — the promise of the EVP must be credible and conform to the employee’s experience with the company’s people, policies and programs.” lees je in de entry Het begrip Employee Value Proposition c.q. Werknemer Waarde Voorstel.

Towers Watson, gerenommeerd onderzoeker als het gaat om HR (gerelateerde) ‘zaken’ komt nu met de resultaten uit een recent uitgevoerd internationaal onderzoek naar de ‘stand van zaken’ rondom The Employee Value Proposition; conclusie: Less Than Half of Companies Have Long-Term Plan to Support Effective Use of Employee Value Proposition. “A significant number of organizations are missing out on a golden opportunity* to increase employee engagement, attract and retain top talent, or even improve financial performance.” Oorzaak: het gebrek aan een Strategisch HR Beleid. 😮

Waarin onderscheiden zich nu de werkgevers die uit het onderzoek naar voren komen als ‘best presterend’ v.w.b. EVP? Volgens TW zijn deze werkgevers:

  • “Comprehensive and balanced: About half (49%) of companies with highly effective EVPs combine extrinsic factors such as pay, bonuses and benefits with intrinsic factors including work environment and teamwork, compared to just 24% of companies with low-effectiveness EVPs.
  • Differentiated: Nearly half (47%) of high-effectiveness EVP companies have EVPs that are significantly different, stand out from their competitors and are appealing to talent, compared with just 18% of low-effectiveness companies.
  • Business-oriented: Almost six in 10 (59%) of the high-effectiveness companies are using their EVP to both drive the employee behaviors they need to deliver on their strategy and to be financially successful.
  • Employee-focused: While most (57%) low-effectiveness companies focus on communicating the features and financial value of the deal, nearly half (44%) of high-effectiveness companies are helping employees understand how their individual needs are met.”

Samengevat in een infographic zien die resultaten er zo uit.

Bron: towerswatson.com

Bron: towerswatson.com

The employee value proposition is one of the best tools available for companies to engage employees, as well as attract and retain top talent.” stellen de onderzoekers van TW. Mee eens: je investeert in je medewerkers, een investering die zowel hen als je organisatie rendement oplevert; een Waarde Voorstel dus.

Wil je nu ook samen met je team niet alleen weten wat de status is van EVP in je organisatie maar dit ook toepassen c.q. verbeteren, denk dan ook eens aan de IiP-methodiek, je zal niet dan niet de 1e zijn die EVP met deze specifieke advies aanpak weet te implementeren.

* ‘golden opportunity’, het doet mij denken aan ‘IiP-Goud’, Goud zoals dat vorige week voor de 2e achtereenvolgende keer werd behaald door de Britse supermarktketen SAINSBURY’s, een prima basis voor EVP. 😉

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s