Jaarlijks Onderzoek laat zien: Accreditatie als Investor in People draagt bij aan Klanttevredenheid, Inzetbaarheid van Medewerkers, Verhoging Omzet.

& Dat allemaal in tijden van crisis…….

Up & Up we go.....

Up & Up we go…..

Onderzoek door UKCES, het Britse Overheidsorgaan dat zich richt op werkgelegenheid en ontwikkeling, publiceert de resultaten van het jaarlijks onderzoek naar de effecten van de accreditatie van organisaties/werkgevers als ‘Investor in People’. De resultaten zijn aansprekend. Zo draagt de accreditatie als ‘Investor in People’ bij aan klanttevredenheid, ook in tijden van crisis; maar er is nog meer!
(nb; 23.000 werkgevers in 75 landen mogen zich een ‘Investor in People’ noemen)

Sinds UKCES de verantwoordelijkheid van “Investors in People” in het Verenigd Koninkrijk, & feitelijk dus ook Internationaal, heeft overgenomen voert men jaarlijks onderzoek uit naar de effecten van de IiP-methodiek: “Since the UK Commission took over strategic ownership of the Investors in People (IiP) Standard, we have undertaken an evaluation to inform continuous improvement of IiP design and delivery.” Na het eerste onderzoek in 2012, zijn dit de resultaten van het 2e onderzoek onder ca. 1.000 werkgevers waarvan de 1/2 recent (d.i. < 2 jaar) erkend is als ‘Investor in People’, de andere 1/2 is heeft al meerdere jaren (nb; sommigen al ruim 2 decennia) ervaring met hun accreditatie als IiP-er. In dit onderzoek is er m.n. ook aandacht voor de ontwikkelingen in het afgelopen jaar, sinds het vorige onderzoek.

Het rapport is uitgebreid, daarom neem ik ‘voor nu’ de essentiële punten over:

  • “The majority of newly-recognised employers (85%) in year 2 had improved, developed or introduced at least one organisational policy or practice in order to achieve IiP.
  • In terms of specific policies and practices: – 49% of employers had developed or improved business plans – 45% of employers had developed or improved appraisal plans – 42% of employers developed or improved training plans
  • Two-thirds of year 2 newly-recognised employers indicated that their involvement with IiP had been responsible for increases in the quantity or improvements in the quality of training provided.  The improved focus of training on leadership and management training was also noted by 63% of newly-recognised employers. 
  • In relation to specific improvements following accreditation, more employers saw impact in the quality of leadership skills (68%), management effectiveness (62%), and in the ability of staff to do their jobs (55%)
  • Around nine in ten organisations attributed these specific improvements at least in part to IiP.
  • The majority of employers (88%) indicated that at least one of the benefits that had been a motivation for their involvement in IiP had been realised.  90% agreed that the overall extent of benefits matched or exceeded their expectations
  • Among re-interviewed employers, a marked increase was felt in customer satisfaction, the ability of staff to do their jobs and turnover improvements in year 2.  
  • Overall, 78% of accredited employers were very satisfied with IiP, giving a rating of eight or higher on a scale of 1-10.
  • Employers achieving the higher-level award or making substantial changes to their organisational policies to attain the Standard were more likely to highly rate IiP in terms of both satisfaction and value for money.  They were also more likely to report an improvement to their business because of IIP. The findings suggest that encouraging employers to challenge themselves through their involvement with IiP will foster greater gains overall.”

Voor organisaties die (toch) nog twijfelen over het nut van IiP zijn de meest aansprekende ervaringen c.q. resultaten van de erkenning als “Investor in People”:

  • Verhoging Klanttevredenheid*;
  • Betere, meer effectieve Inzetbaarheid van je Medewerkers;
  • Verhoging van de Omzet en de Rentabiliteit van de organisatie;
  • Behoud van Talenten;
  • Meer effectiviteit in Management- c.q. Leiderschapsstijl.

Waaraan het resultaat m.n. te danken is? COMMITMENT** van de leden van de organisatie aan de cyclische principes van het IiP-Model. Dat cyclisch denken en handelen & continue op zoek zijn naar verbetering, leidt tot de volgende uitspraak, beter nog belofte, van UKCES’s Paul Devoy: “Investors in People has been working hard to keep abreast of the complex challenges tomorrow will bring. When resources are stretched, organisations rely more than ever on their people to create the next opportunity.”

Ontwikkelingen in & met het IiP-Model staan niet meer stil, daarvoor heeft dit managementmodel zich in ruim 20 jaar tijd bij 23.000 werkgevers in 75 landen meer dan voldoende bewezen. Het model heeft zich een plaats verworden in managementland, nu jouw organisatie nog. 😉

* Uit ervaring weet ik dat de IiP-erkenning van de Britse horeca zich m.n. op dit aspect onderscheiden.

** Het voorbeeld onder de link toont helaas aan dat er ook zoiets bestaat als een gebrek aan commitment……. Volg de ‘commitment tag’ hieronder ook voor aansprekende voorbeelden  & weet: Commitment = Communicatie!

Bron: Research to support the evaluation of Investors in People: Employer Survey (Year 2).

We Are IiP, You Too?

We Are IiP, U2?

 

Lees ook Je nieuwe Strategie ziet er goed uit op het papier van je directiekamer, maar hoe krijg je nu je medewerkers betrokken? & Vergeet niet de link naar de Prezi, onderaan in de entry, te gaan: een aanrader.

Advertenties

3 Reacties op “Jaarlijks Onderzoek laat zien: Accreditatie als Investor in People draagt bij aan Klanttevredenheid, Inzetbaarheid van Medewerkers, Verhoging Omzet.

  1. Pingback: Gebrek aan Commitment kan leiden tot ontmanteling van Coöperatieve RABObank. - ManagementPro·

  2. Pingback: Je nieuwe Strategie ziet er goed uit op het papier van je directiekamer, maar hoe krijg je nu je medewerkers betrokken? - ManagementPro·

  3. Pingback: Terwijl MBO Raad en FME-CWM over straat rollebollen over tekort aan technici, ligt de oplossing voor het oprapen. - ManagementPro·

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s