Deze week (4) in de Investors in People in Nederland LI group: cases, tips ‘n trics, bewijslast!

Deze week verschenen in de IiPinNL Groep op LinkedIn én, niet te vergeten, als IiPinNL tweet de volgende cases, tips & trics, bewijslast:

  • Om maar te beginnen met de vid: wie anders dan je klanten kunnen potentials het best informeren over de zin/ (event.) onzin van je ‘product’? Would You Recommend Investors In People?
  • ”Employees maximize their potential through training, development and monitoring.” D.i. de basis voor de #IiPBewijslast van deze week. Dit citaat komt uit het boek ”Firms of Endearment” (organisaties gefundeerd op genegenheid), een boek waaraan ik werd herinnerd door een opmerking van Gary Hamel: Profiteer je (als werkgever) maximaal van het potentieel van je medewerkers, dan wordt iedereen daar beter van! Daarvoor is ” iets”  te zeggen.
  • ‘De cijfers liegen er bij MAS ook niet om: spectaculaire groei in 7 jaar’, dit is een citaat uit de 1e #IiPCase van deze week: het Amsterdamse MAS Dienstverleners.  MAS Dienstverleners heeft een bijzondere Missie: ‘De Klant is Koning, de Medewerker is Keizer’.  & Dat deze Missie niet bestaat uit loze woorden blijkt ook uit deze korte maar krachtige casus.
  • De 2e #IiPCase van deze week is weer een korte: de SAP-per EDENHOUSE; het geeft een mooi inzicht in assessmentresultaten.
  • De #IiPTipsnTrics van deze week is een handig beoordelingsformulier ‘The Review’: voor iedereen begrijpelijke symboliek i.p.v. moeilijke woorden. Het lijkt misschien té eenvoudig, dit ‘Review’ of beoordelingformulier, toch een belangrijke & effectieve bijdrage leveren aan je Plannen, Uitvoeren & Beoordelen cyclus; mits consequent én consistent toegepast….

Interessant deze week was verder nog:

  • de accreditatie als ‘Investor in People’ van het Britse VAUXHALL, de ‘GM-zus’ van OPEL. 35.000+ medewerkers en managers voelen zich betrokken bij hun VAUXHALL! VAUXHALL ziet zichzelf nu gewaardeerd als een High Performance Organisation & dat op het moment dat VDL zichzelf afvraagt of er van NEDCAR een goede partner voor BMW c.s. te maken is?…..
  • Handige tool:de Holland Codes om na te kunnen gaan of iemand ook echt geinteresseerd is in het werk. Medewerkers die geinteresseerd zijn in hun werk presteren beter dan degenen die niet (of zelfs ‘minder’) geïnteresseerd zijn, da’s mooi (duidelijk zelfs) maar hoe weet je nu dat iemand echt in het werk geinteresseerd is? De Holland Codes….. 😉

Goed & Zonnig weekeinde gewenst!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s