Drie IiP praktijkervaringen (nb; Dubai, UK én NL) uit een opkomende industrie: Toerisme!

Investors in People has provided a necessary framework to address structured change within our HR department and also the hotel as a whole. We have a much more vibrant team, empowered and willing to engage. We can already see improvements in both staff retention and the profitability of the hotel”. aldus James Wilson, General Manager, Dusit Thani Hotel, Dubai.

De mogelijkheden die de stroom toeristen uit Azië ons land kunnen brengen, worden nu ook onderkend door de Vastgoedsector ‘Voor beleggers is verbouwing van kantoren tot hotel een uitkomst’, meldt Het FD vanochtend. Motivatie voor deze structuurwijziging: ‘Er is geen wereldcrisis maar een Europese crisis!’

Mooi, maar cruciaal blijft natuurlijk dat je nieuwe hotel dan ook winstgevend is(!). Dit kan je realiseren door te investeren in mensen: investeren in medewerkers én gasten zoals o.m. het Dusit Thani dat doet…..

De ontwikkeling van de toeristenindustrie is één van de trends die hier met regelmaat voorbijkomt; vorige week nog. Voor de wereldburger is Europa dan ook één groot museum. Wij vinden klompen & klompendansen, laat staan tulpen, wellicht oubollig, de gemiddelde Aziaat met toenemende mogelijkheden om te reizen denkt daar héél anders over.

Voordat trends worden (h)erkend en geaccepteerd duurt het over het algemeen nog wel ‘even’. Beleggers in kantoorpanden kwamen dan ook pas achter deze mogelijkheden op het moment dat hun beleggingsobjecten al meer dan geruime tijd leeg stonden. Maar met het ‘omtoveren’ van een kantoorpand tot een luxueus (nb; want de gemiddelde globetrotter verwacht niet anders) hotel, ben je er nog niet. Hoe kort de klant ook verblijft in je hotel (& da’s voor de ‘gemiddelde’ Aziaat tijdens zijn spoedreis door de EU vaak niet lang), je service dient het Beste van het Beste te zijn! & Die service, die wordt merkbaar verleend door de mannen & vrouwen in dienst van je organisatie…..

Nog een voorbeeld van een hotel dat een succesvol Investor in People is: “The Headland Hotel is a luxury hotel in Newquay, and is a blend of Victorian grandeur and casual luxury. A classic icon of the stunning coastline on which it stands.” Michelle Brown, Human Resources Manager @ the Headland: “By managing change effectively by means of Investors in People we feel we have ensured that we continue to exceed customer expectations and for such a simple process what we gained was beyond our expectations and our people’s.” De verwachtingen van je klanten overtreffen, wie wil dat niet?

OK, het kan nog dichterbij in NL zelfs: een hotel dat de erkenning heeft als ‘Investor in People’ & dat al 10 jaar lang, TROTS zijn zij zelfs op hun IiP-erkenning! D.i. het Holiday Inn IJmuiden Seaport Beach: “De organisatie kiest bewust voor een gestructureerd personeelsbeleid waarin de persoonlijke ontwikkeling van de medewerker, diens tevredenheid en ook de betrokkenheid bij het hotel, centraal staan. Dat alles vanuit de overtuiging dat tevreden medewerkers zorgen voor tevreden gasten.”

Mooi, al die nieuwe hotels in ons land dat biedt economische kansen. Toch één advies: wordt nu ook een Investor in People! Dan is het helemaal mooi (& succesvol)….. 😉

Advertenties

Een Reactie op “Drie IiP praktijkervaringen (nb; Dubai, UK én NL) uit een opkomende industrie: Toerisme!

  1. Pingback: Oplossing personele problemen HoReCa: Investor in People accreditatie. | Willem Scheepers, Investors in People Registered Specialist, MOOC tutor & Virtual Business Consultant.·

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s