Investering in Investors in People bedraagt slechts een paar procent van je loonkosten.

“Bense schat de kosten van het zilveren Investors in People traject op minder dan één procent van alle personeelskosten. “Dat is dus een fractie. We blijven doorgaan met Investors in People want wanneer we niet structureel aan verbeteringen werken dan vallen we terug. Investors in People is een voortdurend verbeterproces en daarom hechten wij er veel waarde aan.”

Nu is dat % natuurlijk afhankelijk van de omvang van je medewerkersbestand maar deze opmerking van Stef Bense, directeur van de in ons land 1e ‘ZILVEREN’ Investor in People Rabobank Bergeijk, geeft je i.i.g. al een goed idee wat jouw organisatie investeert als je (ook) kiest voor het succes van een IiP-accreditatie.

Bense laat ook zien wat het rendement is van deze investering (nb; in zijn mensen), hij noemt dit zelf:

“Harde resultaten
De organisatie behaalde al in 2005 de eerste Investors in People erkenning. De toegevoegde waarde voor de bank uitte zich in 2007 in een verbeterde omzet, winst en afzet, meer beweging in de door- en uitstroom van medewerkers, een afname van het ziekteverzuim van 4,5 (in 2005) naar 2,5 procent, meer resultaatgericht werken en meer motivatie, betrokkenheid en vertrouwen onder medewerkers. Een uitstekend resultaat, waarna de organisatie gewoon doorging met het realiseren van verbeterpunten.”

Verder weet Bense nog als aanvullend ‘rendement’ te benoemen:

Meer ondernemerschap
Verbeterpunten liggen vooral in meer ondernemerschap tonen. Medewerkers moeten leren om de digitale klant anders te benaderen. Bense daarover: “Iemand goed van dienst kunnen zijn via internet vergt andere vaardigheden en een andere communicatie dan de klant persoonlijk ontmoeten in de bank. Deze ontwikkeling vraagt andere competenties en is een belangrijk deel van ons personeelsbeleid. Daarom zijn we verder gegaan voor een bronzen, zilveren of gouden erkenning, want dan werk je aan het aanpassen aan de veranderende klantbehoefte.”

& ook niet onbelangrijk voor de continuïteit van zijn c.q. de organisatie:

“Klantloyaliteit
De voortdurende verbeteringen van de afgelopen jaren leidden tot een hogere klanttevredenheid en klantloyaliteit. Bense: “We zitten nu op een 7,5 maar daar zijn we zelf nog niet tevreden mee. Het kan nog verbeteren. Investors in People maakt ons bewust wat we moeten doen om onze klanten – die wij graag aan ons binden – beter te kunnen bedienen. Klantloyaliteit is een van onze strategische thema’s.”

Prima resultaten, wat houd je nog tegen?

Meer over de ervarring van IiP-er Rabobank Bergeijk lees je in Zilver voor Rabobank Bergeijk.

Advertenties

2 Reacties op “Investering in Investors in People bedraagt slechts een paar procent van je loonkosten.

  1. Pingback: Onderzoek Private Banking: verwachtingen klant en adviseur niet op 1 lijn. - ManagementPro·

  2. Pingback: Management Pro: Onderzoek Private Banking: verwachtingen klant en adviseur niet op 1 lijn. | HAANTJES GEDRAG·

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s