IiP in 5 woorden: Opwindend, Uitdagend, Waardevol, Ontwikkelend, Belonend.

De praktijk is toch de beste testcase. Theoretisch kun je uitleggen wat een business model, zoals Investors in People, allemaal kan bijdragen aan een organisatie, praktijkervaringen zeggen (veel) meer. In dit 6 jaar jonge blog staan al veel van die praktijkervaringen vermeld (gebruik daarvoor event. de zoekfunctie), vandaag vul ik er nog 1-tje aan toe & wel de IiP-ervaring van de Britse vestiging van het Amerikaanse American Air Filter, dat zelf weer een onderdeel is van het Japanse conglomeraat DAIKIN. met als basis een philosophy of people centered management.

De Britse AAF vestiging kent 220 medewerkers. Ik citeer uit de recent verschenen casestudy.

“BEFORE YOU STARTED WITH INVESTORS IN PEOPLE, WHAT WERE YOU HOPING IT WOULD HELP YOU ACHIEVE?
Our ultimate aim for our Investors in People journey was to show the links between our people initiatives, our business and the business performance. It was also a great way to ‘externally’ validate and benchmark our actions.” Noem het extern valideren ‘vreemde ogen dwingen’, maar het werkt wel. Daarnaast: met de ‘compare and learn’ module kun je de ontwikkeling van je organisatie afzetten, benchmarken, tegen de resultaten van andere IiP-ers.

SINCE WORKING WITH THE FRAMEWORK, WHAT TANGIBLE OUTCOMES AND BENEFITS HAS YOUR ORGANISATION SEEN?
There have been many positives for us since we began our Investors in People journey; our absence rate is reduced to the 1% mark and our quarterly labour turnover is less than 2%. On top of this, we have just achieved a record year in terms of sales and profitability.” De genoemde resultaten zoals op afwezigheid en op uitstroom, worden ook bevestigd door andere IiP-ers. Dat IiP een positieve bijdrage levert aan omzet en winstgevendheid, is o.m. aangetoond door onderzoek door de Cranfield School of Management.

HOW WILL YOU BE TAKING INVESTORS IN PEOPLE FORWARD IN THE FUTURE?
We have achieved Gold status but we still believe that we are still just at the start of our people centred management and Investors in People journey. We want to be an organisation where all of the good things we do become part of the paradigm, and those things that are evidence requirements in the Investors in People framework become our ‘regular way of doing things’.” De Goud IiP-accrediatie ontvang je als je medewerkers van mening zijn dat je organisatie voldoet aan veruit de meeste van de 196 indicatoren. Een mooie prestatie zeker als je vervolgens, net als AAF, van mening bent dat je organisatie er dan nog niet ‘is’, in de ontwikkeling.

“IN 5 WORDS, HOW WOULD YOU SUM UP YOUR INVESTORS IN PEOPLE EXPERIENCE SO FAR?
Exciting, challenging, valuable, educational, rewarding.” Geen commentaar.

Tot slot wordt nog aan het DT van AAF gevraagd of men het behalen van de accreditatie als Investor in People ook aan andere organisaties zou adviseren. Het antwoord is kort & krachtig, zal je niet verbazen: JA!

Meer over deze praktijkervaring lees je in: Case Study AAF (POWER & INDUSTRIAL) LTD.

Vragen/opmerkingen? laat het me maar weten.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s