Best Learning: Zij Koos IiP voor Excellente Service, Motorway Policings Liz Le Breuilly

Klantenservice, er is veel over te doen, of je nu een commercieel bedrijf bent of een dienstverlener, er is (vaak & in de ogen van zowel klanten als medewerkers) altijd wel ‘iets’ aan de hand met de dienstverlening. Of op zijn minst ben je van mening dat het BETER kan! (nb; er zijn altijd organisaties die daar wonderwel in slagen, ontdek het IiP-gedachtegoed)

Dat het met de service van haar dienstverlenende organisatie (veel) beter kon, dat vond ook Liz Le Brueilly Personnel Manager van de Central Motorway Police Group. Zij koos voor het Investors in People Model om de service van die, toch bijzondere, dienstverlener te verbeteren. Haar ervaring:

“BRINGING THE BEST TO MOTORWAY POLICING
How Investors in People helped us to benchmark and build the Best

The Central Motorway Police Group has the task of providing safe and secure travel through a region that includes Europe’s busiest motorway link. Drawing its members from three police forces, it is critical that the CMPG is able to build on the strengths acquired by people in their ‘home’ forces, while providing a specific service within an organisation that has its own distinct remit and identity.
Liz Le Breuilly, Personnel Manager for the CMPG, has the task of ensuring that all employees are able to deliver the levels of service, decision-making and leadership required in this often particularly demanding environment. Working with Investors in People she has been able to review her people and process capabilities, to benchmark best practice from the organisation’s three supporting police forces and to fine-tune procedures to ensure both people and processes operate as smoothly as possible. These combine to enable CMPG to deliver the best possible service to the motorway users of the central region.”

De politie, je ziet ze liever niet met een blauw zwaailicht achter je aankomenParaplu. Maar ja, als je dan toch tot stilstand wordt gebracht omdat je (veel) te hard reed, dan kan een beetje klantvriendelijkheid, een beetje service net dát verschil maken. Het verschil dat je toch enigszins een tevreden ‘klant’ bent.

Le Breuilly stond bij haar doelstelling voor excellente service ook nog eens voor een redelijk forse uitdaging: haar politiekorps krijgt met regelmaat te maken met collegae van andere korpsen die, al dan niet tijdelijk, bij haar korps worden gedetacheerd; ‘uitzendkrachten’ zo gezegd.

Liz: “With people seconded to CMPG from different forces, it is critical that our structures and procedures are clear and easily adapted to. As for all police forces, our service is dependent on employees being able to make the right decisions and to demonstrate clear leadership in often very challenging situations. It’s my responsibility to ensure that all our officers are equipped to do this.”

Tja, het wordt wel eens vergeten maar voor het IiP Model horen je tijdelijke krachten ook tot het medewerkersbestand dat ‘door de PUB Cirkel gaat!’ Sterker nog: feitelijk wordt er iedereen bij betrokken die een essentiële bijdrage levert aan je productie-, verkoop-, dienstverlening-, of ieder ander (kern)organisatieproces!

Uit de adviezen die naar voren kwamen in het IiP-report haalde Liz een Continuous Improvement Plan. Ze zorgde voor een ‘Excellente Service Platform’: “From this platform, the CMPG can continue to provide the safest and securest possible transport network for us all to use.”

& Willen we dat niet allemaal als klant: veiligheid en vertrouwen in het product dat of de dienst die we afnemen? (al was het maar van de politie Verhit)

Leer meer over de ervaring van Liz Le Breuilly in She Chose Excellence, Building the Best.

Advertenties

Een Reactie op “Best Learning: Zij Koos IiP voor Excellente Service, Motorway Policings Liz Le Breuilly

  1. Pingback: Wat de Nationale Politie kan leren van de Britse Collegae. | Willem Scheepers, Investors in People Registered Specialist, MOOC tutor & Virtual Business Consultant.·

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s