Wie investeert er 140 miljoen Euro in de ontwikkeling van medewerkers? (een Best Learning)

Dat doet British Telecom. & Als je dat van Plan bent, dan doe je dat niet ‘zo maar’. Zo’n forse investering voer je uit met Beleid. Om dat efficiënt te kunnen managen koos BT voor het Investors in People Model.

‘BT is one of the largest and most well known companies in the UK, and a market leader in IT and telecoms. It has over 100,000 staff and plans to spend around £120 million per year on training. BT is at the forefront of some of the skills challenges that are facing the UK and plays a very active role in working with the government, via e-skills UK the Sector Skills Council, to shape the strategic agenda for skills development in the UK economy.’

Wat lezen we daar nog meer: ‘BT staat vooraan als het gaat om de grootste Kennis (& Kunde) uitdagingen waarmee het Verenigd Koninkrijk (nu) wordt geconfronteerd.’ BT is hightech & dat op peil kunnen houden, schreeuwt om KENNIS; vandaar die forse investering.

(Nb; British Telecom werd een Investor in People op het moment dat het bedrijf werd geleid door de Nederlander Ben Verwaayen (BV is nu Alcatel’s CEO). Verwaayen’s mantra is ‘Kennis, Kennis, Kennis’. Zet Verwaayen voor een camera, vraag wat (onze) regering als prioriteit dient op te pakken? & Je hoort: ‘Kennis, Kennis, Kennis!’. & Terecht!)

Maar IiP doet volgens BT nog meer voor BT: ‘Investors in People helps to communicate to the wider world that BT strives to be an organisation that people aspire to join, to work for, and to develop in.’

HOW INVESTORS IN PEOPLE IS HELPING BT

BT has been engaged with Investors in People over a number of years being assessed and reviewed against the Standard three times. The Investors in People framework helps BT ensure that the organization is consistently applying the highest standards across its people policies, learning and development.
Conducting a robust assessment of a company the size of BT is a significant challenge. Many of the individual businesses within BT are of a considerable scale in their own right. Consulting 700 staff across the enterprise requires skilled planning and organization, both to conduct a high quality assessment, and minimize the disruption to the business. BT found the experience of the most recent assessment to be well executed, and conducted with a strong degree of professionalism. As Peter Butler, Head of Learning at BT recalls, “I found them highly professional and they did a really first class job. I have nothing but praise for them”.”

Leer meer over de IiP-ervaringen van British Telecom in de BT casestudy.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s